HOLY HEJ

 
 
Hej där! Känner du den? Den helige ande? Nä inte, men efter konfan i sommar får vi se om jag blitt övertygad.
Idag var jag för första gången någonsin kyrkvärd i stadskyrkan via konfirmationen. Vi konfirmander ska ju helst ha gått på 10 gudstjänster innan själva lägret men du är det ju så fiffigt att om du är kyrkvärd en gång så räknas den som två. Deeet var spännande rätt och slätt sagt. De flesta har nog aldrig varit med den där förberedelsens timma innan den stora "uppvisningen" och en sån möjlighet kan man ju inte missa! Haha, när min konfaledare introducerade mig för kyrkgruppen blev tanterna alldeles till sig! Ungefär som när man ser en liten kattunge eller en gullig hundvalp. Väldigt genant om jag får säga så men ändå roligt^^ Efter det blev jag tilldelad mina uppgifter aka bära krucifixet och ta in kollekt. När jag visste hur jag skulle handskas med korsstaven och pengapinnen fanns det inte så mycket att göra på 30 minuter så jag började strosa runt i vår fina stadskyrka och fantiserade om hur jag klättrar runt i ljuskronorna som värsta assassinen tills jag stöter på den störtsköna lappen som syns ovan. Jag kan ju lova att jag var duktigt sugen på att dra i en knappspak på orgeln bara för att se dopfuntet explodera eller se själva orgeln förvandlas till en cyberrobot eller att öppnades en portal till Sinnoh i sakrisitian! :3 Ja, möjligheterna var oändliga! Jag längtar till konfalägret...
 
Ps. Oblaten smakade lite bättre den här nattvarden. Ds.
 
Eder käraste
//Linus

Kommentarer
Postat av: TOVA

SV: taaaack Linus! :D
haha så himla kul ändå om du dragit i en spak, bara för att liksom ;)

2013-01-27 @ 22:22:20
URL: http://tovabackman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0