HOMECOMING

 
AAAAW YEAH! Hej på er alla internetmänniskor! Jag är hemma igen! Fyra veckor i fjällvärlden har verkligen varit underbart och om det inte vore för min värkande kropp känner jag mig helt återställd. Det är något speciellt med fjälluften. Jag kan vara uppe till långt efter midnatt varje dag jag är ledig men där är jag helt slut vid 10-11 tiden. Det kanske beror på att man rör sig mer än vanligt, hehe. 
Denna veckas höjdpunkt måste ha varit slalom- och snowboardåkningen, släkten eller när min fasters man fick hela hjärnan fylld med snö när vi åkte skrana. Lurad på första april blev jag dessutom! Helt golvad av en fem-åring! Han ville åka runt stugkvarteret på sin minifyrhjuling men sa att han inte vågade åka runt själv. Som den ansvarsfulle storkusin jag är så följde jag med honom runt. Det är bara det att han körde snabbare än jag egentligen kan springa! Sjöblöt i svett och kängor tänkte jag efter ett halvt varv:
"-Äh, han klarar sig," och just när jag skulle till att ge upp stannade han och ropade åt mig som var 20 meter bakom att han fastnat. När jag äntligen kom tillbaka med skeva ben hoppar han fram ur en snödriva med Svea rikes största flin:
"-April, april! Jag satt inte fast! xD" Han må vara fem vårar men han är klipsk som få!
Men nu ska jag fortsätta vila upp mig inför skolstarten!
 
Skeva ben som äro ej len(a)
//Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0