LEDIGT!

Tjenare! Har ganska nyss hjälpt farsan att storstäda lägenhet och balkong, pappa ska ha främmande och då vill man ju göra gott intryck ;) Jag höll på med balkongstädningen från det tills att jag kom hem från skolan, vilket var typ vid 14:30, tills det att pappa kom hem från jobbet, vilket var typ kring 17:00. Pappa säger att om jag gör sysslor utöver de sysslor som är liksom ''bas-sysslorna'', så får jag ökad veckopeng eller någon annan liten reward. Eftersom jag varit så duktig med detta balkongarbete så lovade pappa att nästa gång jag gör nånting roligt med mina kompisar (går på bio, spelar minigolf etc.) så skulle han betala. Aw yeah! :D

Imorgon har vi något som kallas ''solidaritetsdag'' på skolan. Det går ut på att varje elev i klassen ska få ihop 150 kronor genom att arbeta. Vi hade fått en lapp där vi skulle skriva ner våran arbetsgivare samt vad han/hon hade gett oss för arbete, och sedan lämna in den till läraren. Jag ska jobba på gården hos morsan, typ kratta, måla trädgårdsmöbler, städa förrådet och sånt. Det som är så najsigt med detta är att vi får ledigt från skolan imorgon! Faktum är att vi har ledigt torsdag och fredag också! Victory!

Jag, Emil och Linus ska dra nytta av denna lediga torsdag och dra in till stan och ha en parkourdag. Det kommer bli kul! Ska komma ihåg att ta med kameran så jag kan ta några saftiga bilder ;)

Var på min första innebandyträning igår också. Det var kul! Det kändes skönt att få hoppa i målvaktsgrejorna och ställa sig i buren igen! Eftersom jag både hade varit borta från innebandyn ett bra tag samt sovit för lite så gick det ju inte världsbäst... Men jag gjorde några snygga räddningar i alla fall! :D

Asså jag ber om ursäkt för att jag typ aldrig lägger upp några bilder! Jag är ingen sån där som bara tar en bild på mig själv och lägger upp när jag inte har någon annan bild. För mig känns det som att bilden på något sätt måste ha med det jag skriver och göra.
Jag hoppas ni överlever ;)

Nu måste jag sluta, det här inlägget är redan på tok för långt ^^
Ha det bra!
//Niklas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0