UTOMJORDISKT MED INSLAG AV NORDEN



Buenos días! Idag testar jag att blogga från mobilen! YEAH!
Anyways. Idag var en kort skoldag med en stor punkt på schemat: Bild-redovisning. Med andra ord så skulle vi elever berätta om motivet och vad vi skulle vilja göra om. Jag har aldrig varit så nervös under en redovisning som idag! Jag var så nervös att jag skakade. Det kan ha berott på att jag försökte stila lite och drog redovisningen engelska med inslag av japanska på grund av temat på mitt projekt.
Senare samma dag åkte klassen och de små 7B:arna iväg till Norrlandsoperan för en kulturchock i modern dans. Och chock, det blev det! Under flera segment visste jag inte vad som hände. Dansarna hade fläckvis utomjordiska muskelryckningar för att sedan jaga varandra runt scenen och avsluta med någon form av sensuell capoeira. Allt detta till fornnordisk musik och sång. Fast i hela taget var det väldigt spännande och sevärt :D

GLAD KUNG står det på kinesiska
//Linus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0