MASTERCHEF

Mat. Matlagning. Det måste vara ett utav de svårare områdena i mitt liv. Jag kan ju laga mat och så, typ steka en hamburgare och koka lite makaroner, men när det kommer till lite seriösare grejor så blir det genast lite kämpigare. Det märks på hemkunskapen att man inte är matlagningstypen. Jag tycker det är kul och laga mat och så, men det behövs träning. DÄRFÖR så tog jag själv ett eget initiativ igår kväll och bestämde mig för att göra lasagne just idag. Lasagnetillagningen genomfördes med bara några ynka felträffar som till exempel att jag glömde tina den infrysta köttfärsen dagen innan samt att jag och pappa glömde köpa gul lök och grönsaksbuljong. Men det fixade jag, och med bara ett lager lasagneplattor som jag var tvungen att ta bort för att de inte mjuknat någonting i ugnen så lyckades jag faktiskt göra en fullt ätbar lasagne (för den okräsne)! 
Så, det är helt klart höjpunkten med min dag än så länge. Känner mig fett stolt faktiskt! Niklas Burwall, lasagnetillagare. Det kunde man inte tro.
 
För er som undrar så gick jag efter detta recept:
http://www.arla.se/default____17653.aspx?recipeid=14987
 
Ha det fint vänner!
//Niklas

Kommentarer
Postat av: TOVA

shit niklas! jag är fan stolt över dig :D
niklas, the lasagnemaker

2012-10-31 @ 11:54:35
URL: http://tovabackman.blogg.se
Postat av: Anna

Btw, va bra headen blev! Jätte snygg :) (Kommer inte ihåg om jag har sagt det redan xD)

2012-10-31 @ 13:32:59
URL: http://goodgoodgirl.blogg.se
Postat av: Ulrika

Heja dig Niklas! Det var ett bra initiativ. Jag ser fram emot goda middagar även i Sörmjöle.
Kram, mamma

2012-10-31 @ 20:18:57
Postat av: Linus

Tog du också revansh med lasagnen? ;D

2012-11-04 @ 19:52:21
Postat av: Erika

Den blev väldigt god du måste göra den fler gånger/kram erika

2012-11-24 @ 09:37:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0