DAT JULKÄNSLA!

Wazza alla människor! Nu är julen igång på riktigt! Ojojoj! Julbord, julfest, julhandling, julning och allt vad det nu heter! LOVE IT! Jag var lite skeptisk först jämtemot nya censurerade Kalle Anka och jag förstår fortfarande inte varför man varje år trängs med hela tjocka släkten för att kolla på något man redan sett 14 gånger tidigare. Men att man fortfarande har roligt åt när hackspetten ploppar upp överrallt och åt hur lejonet i Robin Hood sover är ett mirakel! Haha det är tur att det finns kräm kvar i släkthumorn ^^ 

Imorse var jag på julkrubba också för att få se hur det var och få gudstjänst nummer 6 av 10 i konfahäftet. Mysigt vill jag lova. HURRBURR vad kallt det är ute nu (ca -20°c)! Huvva vilken tur att jag inte behöver stå och vänta på bussen denna vecka. Och nu kommer troligen många söderlänningar säga:
-Men herregud Linus! Var inte du norrlänning?! Ni fryser ju AAAALDRIG! 
Men det är 68% FEL! Jag fryser ganska ofta och klagar på vädret och svär åt blåsten. I och för sig så händer det oftast på morgonen när jag väntar på bussen som två till tre gånger är 5-10 minuter sen.
Och då kommer ju troligen frågan:
-Men hur gör du om du måste övernatta i vinterskogen?
Det är enkelt för norrlänningen:
 
NORRLÄNDSK ÖVERLEVNADSKURS
1. Jaga rätt på en lagom stor älgtjur och dräp den med nävarna för att fixa föda (Obs! Äts rå).
2. Karatechoppa ner en 250 årig tall (den dör ju snart ändå så^^) och gör ett redigt vindskydd.
3. Svär brutalt mycket över det dåliga skoterföret.
4. Tillverka ett par skidor ur kvarlämnat virke (filas med framtänderna).
5. Staka hem fort som fnn (59 cm klibbsnö har väl ingen dött av?)!
 
Detta är basikshit by the way ;) Haha vad sitter jag och gör?! Ökar mängden fördomar mot min egen art^^'
 
Hursomhelst så drar jag upp till fjälls imorron och stannar där till på fredagkväll. Jättespännande! ^^
 
God jul på er!
//Linus

Kommentarer
Postat av: Vendela

Kalle Anka is da shiieet ju!
And let's become a norrlänning och dra ut och övernatta i skogen c8
Btw, where's the proof of me being fab? ;)

2012-12-25 @ 18:36:30
URL: http://aaaprilbarnet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0