LE PARKOUR

 
Tjo! Ännu en dag passerar framför våra solstänkta och tåriga ögon. Nu ska jag berätta berättelsen av vad som skedde denna dag ur min synvinkel:
I skolan hade vi dubbla svenska pass eftersom gårdagens svenska utgick på grund av att klassen var åhörare på en rättegång som grundade på olaga hot. Det var i längden väldigt träligt att lyssna på eftersom varken vittnet eller målsägande kunde svenska och behövde tolk. Tur i oturen var vi tvungen av skollag att lämna lokalen efter tre långa timmar av upprepade meningar och vi ska även få komp för tillagd tid :)
Anyway, det var redovisningar som gällde. Det var polsk riksdag vid varje diskussion (alla pratade i mun på varandra och försökte överrösta de andra för att höras bäst). Menmen, det är standard i en sommarlovshungrig klass, eller?
Efter skolan åkte jag in till stan för att underhålla mig timmarna innan träningen. Lyckligtvis visade det sig att UPKF, Umeå ParKour Förening, hade fått upp en byggställning på torget och hoppade runt mellan stolparna. Självklart så kan jag inte motstå frestelsen av parkour så jag började hänga med dom. När kung fu-träningarna skiftar till två per vecka ska jag kanske hänga med dom på några träningar för att se om jag kan utvecklas.
 
Kom ihåg att "posta" utmaningar!
//Linus
 

Kommentarer
Postat av: a

Haha, taskig timing när ni inte ens fick en rättegång på svenska :P

2013-05-23 @ 22:06:59
Postat av: Feeliix!

Gör ett PK-Montage! :D

2013-05-23 @ 22:15:54
Postat av: Anna

Hahah kul rättegång med tolk! Gullig bild :D

2013-05-24 @ 23:54:46
URL: http://goodgoodgirl.blogg.se
Postat av: TOVA

bästa bilden!

2013-05-27 @ 22:02:03
URL: http://faabuleux.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0