MIN FRITID



Musik, musik, musik, musik, musik. Det är typ det som snurrar runt i huvudet på mig, förutom innebandy, parkour, sommar, glass, brudar, bacon, sol å bad och grillat då. Jag tänkte att efterom ni inte vet särskilt mycket om vad jag gör på fritiden ännu, så kan jag ju berätta om en en utav dem. Jag spelar gitarr. Jag har spelat gitarr i typ 3-4 år och det är nog det roligaste som finns! :D I början så köpte vi bara en billigare nylonsträngad Levin-gitarr och en bok, bara för att se om jag ville fortsätta spela. Jag satt flera timmar varje dag och bara nötte på sångerna i gitarrboken, och efter att jag hade spelat ett tag, så fick jag min första elgitarr. Det är den som syns på bilden :) När jag fick elgitarren så började jag ta lektioner på Musikanten en gång i veckan. Gitarrläraren som jag hade var toppen och jag fäste mig ordentligt vid honom. Med tiden så utvecklades jag grymt mycket, och när min gitarrlärare slutade jobba på Musikanten så fortsatte jag och nöta hemma.
För bara nån månad sen, så köpte jag min första riktigt fina gitarr. En stålsträngad Cort. Det är den som hänger på väggen på bilden ovan. Den är mina djupa förälskelse och kommer hänga med mig livet ut :')
Jag kommer fortsätta spela gitarr så länge mina fingrar pallar!
Gitarrspel är, enligt mig, den absolut bästa fritidssysselsättningen, och jag rekomenderar ALLA att åtminstone pröva på det! :D

Pling pling, guitar string! ^^
//Niklas

Kommentarer
Postat av: t

FINA BILDER :)

asså jag är ju inte bara lite avundsjuk på att du kan spela gitarr, liksom alla coola kan ju det... och vad kan jag? jo jag kan leka kurragömma :p

2012-04-04 @ 19:13:42
Postat av: TOVA

det va jag ;)

2012-04-04 @ 19:14:02
URL: http://tovabackman.blogg.se/
Postat av: Jenny ♥

VÄRSTA AWESOME! tkr jag kan komma hem till dig nån dag och låna din keps och spela lite gitarr, då blir jag cool c:<3

2012-04-04 @ 20:09:59
URL: http://truejenny.blogg.se/
Postat av: TOVA

SV: haha det kan ju ioförsig vara bra ifall man vill överleva... att kunna laga mat alltså, inte kurragömma ;)<3

2012-04-04 @ 21:11:31
URL: http://tovabackman.blogg.se/
Postat av: Anna

Sv: Joo det är klart vi kan :D

Grymt! Jag spelar också gitarr! Visst är det kul! När man väl ditter med den i knät kan man sitta där i timmar!!

:D<3

2012-04-04 @ 21:35:05
URL: http://amwbackman.blogg.se/
Postat av: Ninaaaaaaaaaaaaaaaaaa

HAHAHAHAHAH, bacon xd

2012-04-06 @ 19:47:27
URL: http://ninamirjaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0